PO CO KOMU TUMBLR?

10/06/2014

Wpadając kiedyś na bloga Natalii, natknęłam się akurat na post dotyczący jej Tumblr'a. Nie chcę się skupiać na tym, co na nim udostępniam, dlaczego i jak często. Opowiem o tym, ale na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji postaram się wywnioskować po co nam to jest w zasadzie potrzebne. Tumblr to strona internetowa, którą można utożsamiać z blogiem osobistym. Coś w stylu bloggera, ale jednak nie do końca. Ich standardowe szablony zdecydowanie się od siebie różnią. Tumblr wprowadza u siebie zupełnie inną estetykę. Lubimy słowo estetyka, prawda? W Polsce większość blogów powstaje jednak na bloggerze czy innych stronach typu onet etc. Tumblr stał się stroną od obrazków, czasem ewentualnie jakichś ciekawych cytatów. Blog mogę sobie z góry zaplanować. Ma swoje stałe elementy, zmienia się tylko treść. W Tumblr'erze zmienia się jedyny element- treść. Jest ona w pewnym sensie odwzorowaniem osobowości. Mimo, że większość użytkowników opiera się na zdjęciach, które zauważą na innej stronie, to jednak reblogują te, które się im podobają. Z drugiej strony jeśli dodawałabym tam wszystko to, co mi się podoba to powstałby tam jeden wielki chaos, nie mających ze sobą związku zdjęć. Na podstawie takiej strony na prawdę można w pewien sposób poznać człowieka. Może to głupie, ale to prawda. Jak duże są zdjęcia, o jakiej tematyce, kolorystyce? Jest pełno elementów, które w jakiś sposób definiują człowieka. W końcu jego wybór o takim, a nie innym zdjęciu, cytacie etc. świadczy o jego guście, podejściu do ładu i o wielu innych cechach. Oczywiście pomijam strony gimnazjalistek publikujących co drugie zdjęcie z ranami, siniakami, papierosami czy butelkami po piwie. Szczerze mówiąc zaczyna mnie to chwilami śmieszyć. Jaki jest mój Tumblr? Czarno-biało-fioletowy. Minimalistyczny. Chyba nie taki zły. Wchodzę na niego bardzo rzadko, szczerze mówiąc ta idea nie za bardzo mnie do siebie przekonuje, ale lubię patrzeć na to jak na całość. Jedno zdjęcie nie mówi tak naprawdę nic. Dopiero po kilkudziesięciu jesteśmy w stanie coś wywnioskować. Czy jest nam to potrzebne? Oczywiście, że nie. Ale chcąc nie chcąc to jedna z form wyrażania siebie.



You Might Also Like

15 comments

  1. Jeju, masz ślicznego tumblr'a, ja niestety nie mam :(
    pugix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. kilkoro moich przyjaciół ma tumblr'a. ja stwierdziłam,że nie umiałabym się w nim połapać, więc do kontaktu ze światem wystarczy mi blogger, facebook i mój telefon. ;D
    obserwuję.
    alenaorminska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tumblr, spędzam tam bardzo dużo czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny Tumblr :)
    Link: http://bengbengforyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Weszłam na Twojego bloga całkowicie przypadkowo i muszę szczerze przyznać, że najpierw myślałam, że będzie to kolejny blog słodkiej nastolatki. Jestem jednak bardzo pozytywnie zaskoczona! Nie dość, że masz ciekawy styl pisania, to jeszcze masz do przekazania interesującą treść! Zauważyłam, że interesujesz się sztuką (podobnie jak ja). Nie wiem, na jakie studia się wybierasz, ale na pewno mogę z czystym sumieniem polecić Ci mój kierunek - kulturoznawstwo. Zajęcia z historii sztuki i estetyki oraz regularne wypady do galerii sztuki są świetne. Wyczytałam, że mieszkasz na południu Polski, więc jak tylko wybierasz się na studia na Uniwersytet Śląski, służę radą, pomocą i notatkami. Masz potencjał w blogowaniu i z całego serca życzę Ci powodzenia, a na bloga zajrzę pewnie jeszcze nieraz.


    www.navylight.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. http://butterflies-my-mind.blogspot.com

    Bardzo ciekawy post! Ja nie mam tumblr'a, ale zastanawiałam się czy go nie założyć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie Tumbrl jest po prostu inspiracją:D
    http://zyciowa-salatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny tumblr, super inspiracje. Będę na niego często wpadać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie posiadam Tumblra i nie mam w planach go zakładać...Dla mnie, bardziej praktyczny, przejrzysty i użyteczny jest serwis WeHeartIt:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe przemyślenia. Sama mam Tumblra, ale nie wiem po co xD
    Obserwuję :)
    Zapraszam również do obserwacji mojego bloga:
    ---> firogma.blogspot.com
    oraz polubienia mojej strony na facebooku:
    ---> Firogma Facebook
    Z góry dzięki i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bawiłam się w tumblra, ale nie kręci mnie ten klimat ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne zdjęcia:)
    Link http://bengbengforyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. też posiadam tumblra, twój jest śliczny :)

    fashion-and-not-only.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeju, jaki śliczny tumbrler <3

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie <3
    http://moszovska-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajne stwierdzenie, nie posiadam takowego, ale jest to interesujące :)
    Pozdrawiam serdecznie, http://juliet-monroe.blogspot.com/ :))

    OdpowiedzUsuń

Enjoy! ♡